Saudara Saudari

Masuk Keluar Kurang Habis..

Bayangkan duit disebelah tu semua milik anda $%&#*
Wah..aku nak beli Inspira sebijik cash... (support produk Malaysia)

Wah..aku nak beli jam tgn harga 3 ribu...

Aku nak beli i-Phone..
termasuklah i-Pad..

Pastu nak beli borong baju mahal2 branded2 punya..kasut baru...kasi tuka tiap2 ari..
Nak makan kat Pizza...


nak itu dan ini..last2 klimaks ceritanya... :

Macam kat sebelah..keluar habuk je dlm poket..

Mula la pecah kepada..waa..mahalnyer byr insuran kete baru ni...key pad lock toi kerajaan Malaysia kasi cukai tinggi ..xsayang rakyat apa (salahkan kerajaan pluk)

adoii..cmna nak bayar saman keta ni smp 10k ni..
bodo toi dok Malaysia ni..baik buat kereta kelajuan 80KM/J je...huh...(Salah kerajaan lagi)

Woi sapa cipta kereta kena pakai myk ni...adoiiiiiiiii!
(pon tuding jari)


Macam tu lah duit..Banyak ka kita dapat..bila belanja kita akan KELUAR duit...dah tentu akan KURANG kalau belanja...tiap2 hari belanja lastly ..HABIS.. xda lagi dalam dunia ni ad pokok duit..tapi mesin duit ada..cuma kerajaan y punya...Melainkan kalau ko buat negara sendiri dan buat duit sendiri.. Cuma nak nasihat..untuk diri sendiri dan untuk semua..kita kalau dapat duit ..xkira sikit atau banyak..tapi kalau pandai jimat dan bersyukur..insyallah cukup..Petua mak ayah aku.. ^_^ Haa..aku ada satu wasiat..walaupun aku tgk xramai pun y suka masuk sini dan bagi komen..xtaw la kan..APA KATA KALAU ANGPA SEMUA..JOM KONGSI PETUA NAK JIMAT SEBAB AKU PERLUKANNYA>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


0 comments: