Saudara Saudari

Hujan masa untuk????






Bila hujan jer...banyak simbolik korunk boleh buat....jeng jeng jeng.. apa benda eik?

macam gmbr diatas tuh...rasa nk baring n lelap je mata...tp tu cuma gmbr hiasan jer...hahaha..

Aku ada cerita pasal hujan ni...cerita seram time bulan poser...waktu tuh umur ak dalam 9 taun r..

Aku duduk la atas katil sorang2..kira2 dalam pukul 5 petang..sementara nk tunggu bukak poser tuh...si mak ni bagi la aku kerja...suruh ak gunting ABM dia...yang si mak ni duk masak kt dapur...Mak aku kasi keje kat aku untuk ngelak ak ni jenguk je kat dapur...hahaha...

sedang asyik leka gunting...tetiba gam aku jatuh dari katil....

aku pun nak amik r....

korunk nk taw ada tgn y scary gilerrr tarik tgn aku.... zapppppppppppppp~

cmnila la lebih kurang rupa tgn tu....bapak punya takut ak...

aku pun lari n jerit kuat2...g kat mak ak y tgh masak mee goreng waktu tu...igt lg....

mak ak tnye nape..? ak ckp la ada tgn hantu tarik...mak aku gelak je...

ni bulan pose la mana ada antu , kata mak aku......

Then dia g tgk bwh katil u tenangkan aku....siap baca2 surah la...tp dia still xcaya...l.

Dh hampir 5 tahun menda ni berlalu...baru mak aku tanya balik ak lepas aku demam balik dr hostel n ada menda ikut aku ikut dr hostel duduk dlm beg ak...jeng jeng jengg...... Seram kan?

Mak ak ckp sebab mak ak pun terkena gak dgn tangan tu...yang menjadi misteri dalam keluarga sehingga sekarang..sehinggalah tapak bilik aku tuh dulu xdibuat bilik dan dijadikan ruang kosong je dekat rumah tu....

Apa pun aku nk ingatkan korunk...JIn masih lagi ada yerk dibulann poserr....hanya iblis je dirantai...pikir2 kanlah...assalamualaikum



0 comments: